Tuesday, October 6, 2009

RAMADHAN & SYAWAL


Pejam celik pejam celik, dah nak masuk 18 Syawal..terasa sangat tidak sempurna amalan ketika di bulan Ramadhan lalu..
Masuk bulan Ramadhan, kandungan saya ketika itu sudah menjangkau 9 bulan..maka, perut sudah terasa besar sangat. Nak bangun pun terasa payah. Nak pegi kerja, naik tangga yang sikit tu pun dah penat..Balik kerja, lagi la rasa macam lempeng aje..Itupun Alhamdulillah buleh berpuasa sehingga hari melahirkan Adam. Ada la lebih kurang seminggu lebih aje..Solat terawih tak dapat tunaikan dengan sempurna mungkin sebab faktor-faktor fizikal yang tidak mengizinkan.. qiyamullail pun tak dapat dibuat...


Moga-moga saya ditemukan lagi dengan Ramadhan yang akan datang..dengan azam untuk melakukan amalan sebaik yang mungkin. Insya Allah.


ADAM & SAYA


Hari ni saya tido bangun, tido bangun saja..sudah beberapa hari demam. Termasuk malam ini, sudah dua klinik saya terjah untuk dapatkan ubat..


Kesian Adam, dan kesian juga saya sebab tak dapat duduk dekat-dekat dengan Adam..bimbang pula kalau berjangkit nanti..
Saya masih buleh mengadu sakit kepala atau tak sedap badan..Adam? Macam mana dia nak bagitau?


Adam tido awal malam ni..(sekarang dah 11.06 mlm)..pukul 8.30 mlm tadi dia dah tido. Badan dia agak suam-suam..Risau juga saya..Harap-harap Adam akan ok esok..


Bila saya tengok Adam, saya kagum dengan kuasa Allah atas apa yang dijadikanNya..


Adam ada dalam perut saya selama lebih kurang 39 minggu..
Adam adalah seorang bayi yang comel dan sihat..


Saya juga bersyukur kerana:


Adam bayi yang baik..jarang menangis. Adam hanya akan menangis apabila nak susu dan pampers penuh (kencing atau berak) saja..Kalau menangis pun tak lama...


Harap-harap Adam akan sentiasa baik macam tu..





Mmmuah Adam..




No comments: