Monday, December 22, 2008

Tak ingat berapa haribulan dalam bulan November yang lalu, saya dan suami serta my little brother Shazani ada melawat taman pertanian di Shah Alam..Nama dulunya Taman Bukit Cerakah or something like that...nama sekarang ni lupa plak dah..hehe...tapi, after quite some time for renovation, kononnya taman ni mempunyai pembaharuan-pembaharuan yang ketara lah..tapi, saya tak dapat pastikan sangat apakah benda-benda baru tersebut disebabkan kawasannya yang tersangat luas yang membuatkan saya sukar untuk kenal pasti benda-benda baru tersebut..

Tujuan ke taman yang serba penuh dengan pokok-pokok dan tumbuhan tu adalah untuk ke Taman Iklim Sederhana Empat Musim (Rumah Empat Musim) yang sememangnya lokasi yang agak 'famaous' kat taman ni..Rumah Cuaca ni akan bertukar menjadi keempat-empat musim dalam setahun mengikut musim yang sebenar dialami seluruh dunia..

Pada hari yang kami pergi tu, waktu tu adalah musim bunga..memang sejuk kat dalam rumah cuaca tu..yang menariknya ialah dalam rumah cuaca tu, ianya dihias/ di dekorasi kan seperti musim bunga. Memang real lah! Cantik-cantik sangat bunganya..


P/S: Buat sahabat saya Iza and Yan, .." Weh, aku memang suka pegi tempat banyak pokok lah...Sila jgn kutuk aku..."

No comments: