Wednesday, January 7, 2009

Lupa plak nak mengucapkan tahniah pada semua calon PMR tahun lalu yang baru mendapat keputusan minggu lepas..termasuklah my dearie brother, shazani, yang mendapat straight A's..Anyway, dia tak pegi sekolah berasrama pun..stay in the same school saja katanya..

Dua hari lepas dia tengah pening untuk pilih aliran or pilih subjek..Well, kakaknya yang satu ini menasihatkan agar ambil subjek macam kakak dulu..hehe...For record, kakaknya ini tak dapat 8A pun dulu..ngee...

Walaubagaimanapun, result saya dulu melayakkan saya untuk stay di SMS tersebut untuk ambil aliran sains..tapi, akhirnya saya keluar juga untuk belajar di sekolah menengah harian (girl school ok..) dan ambil aliran sains sosial..(Abah tak kasi saya ambil aliran sains)..Di sekolah tu, pengetua suruh saya ambil subjek Add Science (Sains Tambahan)..Padan muka saya sebab tiga orang student je yang ambik subjek tu..Patutlah abah tak bagi saya ambil aliran sains, sebab saya malas buat latihan matematik ketika itu..apatah lagi subjek Sains Tambahan adalah gabungan sains + kimia + fizik + biologi..saya hanya ambik subjek tu dua minggu saja (haha...) sebelum bertukar sekolah ke KB...


Di sekolah kat KB pula, pun saya masuk sekolah menengah harian biasa saja (sebab masa tu duduk teman nenek kat kampung)...saya terpaksa ambil subjek Add Math..Wow, macam mana lah nak hadapi subjek ni..saya cuma belajar Add Math dua bulan saja, lepas tu saya drop subjek tu secara berjemaah dengan kawan-kawan kelas yang lain..tinggal dua orang je yang ambil subjek tu..haha...


So, my little brother, you pilih la subjek ape yang suitable for you, ok...(",)

Congratulations my Shazani !

3 comments:

zul's realm..... said...

wahhhh hebatsnya ur bro...send my regards to him and congratulations as well yea....pilihan subject penting kene tau arah tuju diri...

Shafini Mustafha said...

Zul : hehe..kalah kakak dia dulu..thank u, zul..ko budak science kan dulu?

zul's realm..... said...

huish tak aaaa...aku budak arts aaa...muntah kuning biru dan merah aku kalau bab maths tau...hehehe